HomeConsignatieInformatii despre ProduseArticole DoriteDespre NoiIntrebari FrecventeContact

 

 


       

PRINCIPIILE COLECTIEI de ARTA ASIATICA :
Arta asiatica ca bun de lux

Diferite cercetari au ajuns la concluzia ca cumparatorii de arta se comporta similar cu cumparatorii de bunuri de lux. De aceea, este important sa intelegem caracteristicile produselor de lux, pentru a putea aprecia arta mai bine.
 
   

Care sunt bunurile de lux ?
   
Bunurile de lux sunt definite de economisti ca cele cu o elasticitate ridicata a cererii. Cu alte cuvinte, oamenii cumpara cu atat mai mult aceste produse cu cat ei sunt mai bogati. Un exemplu este obiectele cu pret mare per bucata. Am putea dobandi primul nostru ceas de lux numai atunci cand vom incepe sa avem venituri mai mari disponibile. Cu cat continuam sa devenim mai bogati, putem cumpara mai mult. In schimb, daca bogatia noastra scade va fi mai greusa cheltuim 1.000 $ pentru un alt ceas traznit.
   
Cererea pentru bunuri de necesitate, cum ar fi produsele alimentare, este diferita, deoarece oamenii nu cumpara in mod automat mai mult atunci cand devin mai bogati - ba chiar ar putea cumpara mai putin. Un exemplu este painea alba obisnuita. Indiferent cat de saraci am devenit, avem in continuare nevoie sa mancam un numar aproximativ constant de paini. Dar, imediat ce am devenit mai instariti am putea manca mai putin din ea, in schimb vom pune pe masa painea de grau cultivat ecologic, care costa de zece ori mai mult.
        
Elasticitatea veniturilor cererii se poate schimba, de asemenea, la diferite niveluri de venit. Cineva ar putea colectiona masini sport atunci cand este bogat, apoi poate trece la avioane particulare atunci cand devine prosper - scenariu comun pentru unii oameni din Orientul Mijlociu, cand preturile petrolului devin mari.
  
  

Ce este special la lux ?
       
Caracterizarea acceptata pentru "Lux" este : un bun care este mult superior comparativ cu altele similare. Cele mai multe clase de produse au stabilite norme ce sunt diferentiate prin nivelul de calitate, caracteristici, stil, etc. In industria de imbracaminte,  miscarea Haute Couture din Franta este cel mai bun exemplu in acest sens. Exista standarde stricte stabilite de guvernul francez si numai cativa producatori sunt alesi. Articolele de imbracaminte trebuie sa fie cusute manual si sa aiba o manopera perfecta realizate cu echipe intregi de profesionisti cu inalta calificare - croitorese, brodeze, vopsitori, instalatori, finisoare, etc.
   
Rochii mai putin costisitoare pot fi achizitionate de la Mall cu siguranta, dar oamenii care doresc imbracaminte cu o calitate extinsa si stil, vor plati cat trebuie pentru nume de Haute Couture ca Dior, Givenchy sau Lacroix.
       
Cererea pentru produse de lux este strans legata de prosperitatea economica. Nu este surprinzator faptul ca Asia, regiunea cu cea mai rapida crestere din lume, este, de asemenea, piata cu cea mai rapida crestere pentru produse de lux. Avand in vedere populatiile uriase ale tarilor din regiune si flexibilitatea lor economica, se considera ca Asia va fi piata dominanta de bunuri de lux pentru zeci de ani in viitor.
  
 

Ce inseamna totul pentru Arta?
      
Marile realizari economice ale Japoniei, culminand cu anul 1980, a permis ca aceasta sa devina piata mondiala principala pentru produse de lux si de arta in aceeasi perioada. In segmentele cheie, colectionarii japonezi au dominat complet piata pentru aproape tot deceniul.
        
Pare rezonabil sa asteptam ca cresterea prosperitatiii in alte tari asiatice sa aiba un impact pozitiv asupra cererii. Succesul remarcabil economic al Chinei este adesea remarcat, din cauza populatiei sale enorme si al istoriei bogate in aprecierea artei.
   
Potrivit revistei "The Economist", China a depasit deja Franta si Marea Britanie ca cea mai mare a doua piata mondiala de arta (dupa SUA). Aparent, viitorul vine mai repede decat au crezut multi ca este posibil.

 

n HOME n Cum Comandam n Livrarea Comenzii n Plata Produselor n Formular de Comanda n 
n 
Articole Dorite n FAQ  n About Us n Produse(Info) n Contact n Legal n 

 
Copyright (c) Asia-Art-Shop.ro. All rights reserved.
No part of this web site may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying or recording or by any information storage and retrieval system, without written permission from the owner of Asia-Art-Shop.ro